Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-10-16
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2024-03-28 .
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny w ramach weryfikacji przeprowadzając samoocenę dostępności dla osób niepełnosprawnych w oparciu o dostępne narzędzia do oceny strony: Test – European Internet Inclusion Initiative, (pod adresem internetowym: http://checkers.eiii.eu/ ), narzędziem ARC Toolkit oraz samooceny.
Strona internetowa nie jest wyposażona w skróty klawiaturowe, które mogłyby wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.
Można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest Tomasz Derej, biuro@999.swidnica.pl .
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 74/850-09-90.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu.
Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.
Ciągi komunikacyjne od przystanków komunikacji zbiorowej do budynku administracji SPZOZ Powiatowego Pogotowia Ratunkowego w Świdnicy przy ul. Leśnej 31 znajdują są wzdłuż budynku Szpitala „Latawiec”.
– brak skomplikowanej trasy dotarcia do budynku, w mieście umieszczone są znaki informujące o kierunku dotarcia do budynku Pogotowia
– stanowiska postojowe dla samochodów – parking SPZOZ Powiatowego Pogotowia Ratunkowego w Świdnicy
Pozostałe obiekty w podstacjach SPZOZ Powiatowego Pogotowia Ratunkowego w Świdnicy (Jaworzyna Śląska, Strzegom, Świebodzice) nie są przeznaczone do załatwiania spraw przez petentów.
Strefa wejścia:
Do budynku prowadzą dwa wejścia: jedno od strony Administracji, drugie od Punktu Nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej. Celem wejścia do budynku od strony Administracji należy pokonać dwa schody, jednakże przy wejściu od strony nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych i dodatkowo dzwonek przywołujący pracownika jednostki. Budynek jest architektonicznie przystosowany dla osób niepełnosprawnych, z uwagi na fakt że jest to budynek parterowy i nie posiada progów pomiędzy pokojami.
W budynku znajduje się miejsce do ewentualnego odpoczynku.
Przy wejściu do budynku od strony administracji po stronie lewej w korytarzu umieszczona jest tablica informacyjna z danymi dot. komórek organizacyjnych SPZOZ Powiatowego Pogotowia Ratunkowego w Świdnicy i przypisanymi do nich numerami pokoi.
Z innych niedogodności występujących dla osób niepełnosprawnych:
– brak ogólnego planu budynku,
– brak planów tyflograficznych,
– brak pętli indukcyjnych.
Punkt obsługi klienta:
– znajduje się w korytarzu głównym po stronie administracji
Pomieszczenia i urządzenia higieniczno-sanitarne:
– pomieszczenia i urządzenia higieniczno-sanitarne spełniają wymagania dla osób niepełnosprawnych.
Pomieszczenie do opieki nad dziećmi:
– brak.
Możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego:
– brak.
Możliwość wejścia do budynku z psem asystującym:
– do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Nasz serwis BIP został zaprojektowany zgodnie ze standardem WCAG 2.1 tak, aby był możliwy do obsłużenia dla jak najszerszej grupy użytkowników, niezależnie od używanej technologii, oprogramowania lub posiadanej dysfunkcji ( test).
Serwis jest zgodny ze standardami W3C:
Serwis spełnia wszelkie normy Europejskie zawarte w dokumentach:
Unii Europejskiej:
ONZ: Konwencja Praw Osób Niepełnosprawnych
Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.
Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy myszki. jak i wyłącznie samej klawiatury (przy użyciu klawiszy Tab , Shift + Tab , Enter i strzałek kierunkowych)
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:
Na wszystkich stronach znajduje się wyszukiwarka.
Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”, w skrócie RWD. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu.
Nie wymaga powiększania, ani przewijania w kierunku poziomym.
W urządzeniach takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe serwis jest znacznie bardziej czytelny i przyjazny w obsłudze.
Certyfikat przyznany w następstwie przeprowadzonego audytu *) potwierdza wysoki stopień dostępności cyfrowej serwisu BIP dla osób niepełnosprawnych: niedowidzących oraz niewidomych i ociemniałych, a także osób z innymi typami niepełnosprawności (ruchowymi, słuchowymi, poznawczymi).
*) Niniejszy Certyfikat „Jednostka Bez Barier” potwierdza zgodność aplikacji (systemu strony BIP) z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, a także ze standardem WCAG 2.1 (na poziomie minimum AA). Nie informuje o poziomie dostępności wszystkich treści publikowanych przez: SPZOZ Powiatowe Pogotowie Ratunkowe w Świdnicy.